Monday 21 November 2011

Apa kata anda????


Assalammualaikum....
Aku nak cite ckit pasal BB sitter aku yg pandai sangat main wayang setiap kali aku hantar & ambik anak2 aku pagi & petang.
Selama nie aku x terfikir langsung benda jd spai tahap kritikal coz aku blh nampak emosi anak2 aku agak terganggu lately.
Tp bila aku tanya betul2 anak2 aku slm br aku th citer yg sebenarnya......luluh hati aku bila anak2 cite camni...
1) selalu kena marah dgn anak bb sitter & x bg kluar bilik dr pg spai petang melainkan utk makan & mandi 
- boleh bayangkan x blk yg anak2 aku duduk tu x de lampu mmg manjang gelap sbb dia kata lampu rosak & rasanya dkt 3 bln kut x repair2
2) Anak aku yg no. 2 selalu ckp x mau gie umah dia sbb x dpt tgk tv (yelah klu dah berejam2 kena ddk dlm blk jer apa cer??? or maybe dia tkt tv 51 inci dia rosak kut klu anak2 aku tgk agaknya)
3) BB tido & main dlm bilik gelap tu jer mmg dia x kasi kluar atas alasan tkt anak dia gigit bb aku 
-  Boleh bygkan x bb aku duk dlm gelap seharian ~ spai nyer hati dia, klu anak dia aku buat camtu apa dia rasa kan???
Dari pagi semalam hati aku membengkak klu nak di ikutkan dah lama dah tp disebabkan aku nie jenis yg tak berkira and penyabar sangat2 jd aku bertahan tahap gaban.
Tapi bila melibatkan hal anak2 aku rasa x wajar klu aku terus mendiamkan diri jer sbb anak2 yg menjadi mangsa keadaan.



So mlm td aku & hby dah buat keputusan nak cari bb sitter lain sbb aku x sanggup nak biar kan anak aku kena dera camtu gitu. 
W'pun sebelum nie dia byk buat hal aku tetap sbr & x pernah nak sound dia bila suka hati mak bpk dia nak cuti w'pun dah byk kali aku ckp aku mmg dah x de cuti tau. 
Banyak kali gak lah aku tpaksa htr anak2 gie umah bb sitter lain sbb nak bg dia cuti + byr extra tau.
Kadang2 aku terfikir salah aku ker spai benda nie jd cam gini????? 




1 comment:

  1. wey... cepat2 la tukar.. kite nk tegur pun slh, x tegur pun salah & kesian kt bdk2.. kalo cengginih je smpai bsr, x berkembang akal ank ko nanti. cian sgt2..

    ReplyDelete